Advertentie

Concentratiescherm
Gemaakt uit gerecyclede PET flessen • Geluidsabsorberend • Licht en sterk • Eenvoudig in- en uit elkaar te klikken • Klemt om tafelrand
Bekijk concentratiescherm »

Dossier codename future

Onderwijs dossier codename future

Het Docentenplein onderwijs dossier "codename future" bevat:

"codename future" in het onderwijsnieuws

Codename Future en NVB ontwikkelen lesproject Ik en Geld

Meer geld, maar ook steeds vaker schulden. Nederlandse jongeren lijken niet voorbereid op een samenleving waarin de financiële wereld steeds ingewikkelder, onoverzichtelijker en grilliger wordt. Om jongeren beter...

→ Lees dit artikel


"codename future" in de lesideeën

Nog 20 plekken vrij! Gratis deelname aan project 'Ik & Geld'

Financiële educatie is een belangrijk onderwerp, dat kan helpen om schulden nu en in de toekomst bij jongeren te voorkomen. Nederlandse jongeren hebben steeds meer geld te besteden. Maar ze hebben ook steeds vaker schulden, en hoe ouder je wordt hoe meer financiële verantwoordelijkheid je krijgt. Maar waar, wanneer en hoe doe je de benodigde kennis en vaardigheden op? De afgelopen jaren heeft de Nederlandse Vereniging van Banken in samenwerking met Codename Future het scholenproject...

→ Bekijk dit lesidee


Scholenproject Ik en Geld

Scholenproject ’Ik en Geld’, leer jongeren bewust omgaan met geld! Financiële educatie is een belangrijk onderwerp, dat kan helpen om schulden nu en in de toekomst bij jongeren te voorkomen. Nederlandse jongeren hebben steeds meer geld te besteden. Maar ze hebben ook steeds vaker schulden, en hoe ouder je wordt hoe meer financiële verantwoordelijkheid je krijgt. Maar waar, wanneer en hoe doe je de benodigde kennis en vaardigheden op? De afgelopen jaren heeft...

→ Bekijk dit lesidee


Codename Future en Nieuws in de klas lanceren lespakket 'Informatievaardigheden'

Codename Future en Nieuws in de klas lanceren lespakket ‘Informatievaardigheden’ Amsterdam, 6 mei 2014 – Codename Future brengt in samenwerking met Nieuws in de klas het lespakket ‘Informatievaardigheden’ uit. Het lespakket helpt leerlingen in het voortgezet onderwijs om effectief en efficiënt online informatie te zoeken, vinden, interpreteren en verwerken. Leerlingen maken met het lespakket kennis met nieuwsmedia als informatiebron. Zij maken daarvoor gebruik van de Nieuwsservice...

→ Bekijk dit lesidee


Scholenproject dance4life, komt jouw school ook in actie!

Codename Future brengt namens dance4life het ‘dance4life scholenproject’ onder je aandacht. 100 scholen kunnen hier aankomend schooljaar kosteloos gebruik van maken. Deelname wordt geheel gefinancierd, maar wacht niet te lang met inschrijven, want vol = vol. De aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst verwerkt! dance4life werkt samen met jongeren aan een wereld zonder aids. Ze doen dit door jongeren te informeren over thema’s die spelen rondom seksualiteit en ze gebruiken muziek...

→ Bekijk dit lesidee


Lespakket 'Ik en Geld'

Lespakket ’Ik en Geld’ Nederlandse jongeren hebben steeds meer geld te besteden. Maar ze hebben ook steeds vaker schulden, en hoe ouder je wordt hoe meer financiële verantwoordelijkheid je krijgt. Maar waar, wanneer en hoe doe je de benodigde kennis en vaardigheden op? Het afgelopen jaar heeft de Nederlands Vereniging van Banken in samenwerking met Codename Future het lespakket ‘Ik en Geld’ ontwikkeld. Aankomend schooljaar kunnen 100 scholen kosteloos...

→ Bekijk dit lesidee


Werken aan je Toekomst

Werken aan je toekomst Het sociaal zekerheidsstelsel (SZ) in Nederland staat al jaren in het teken van verandering. De overheid trekt zich terug en gaat ervan uit dat burgers, op steeds jongere leeftijd, zelf optimale keuzes kunnen maken wat betreft het inrichten van hun sociale zekerheid en daarmee hun toekomst. Het lespakket Werken aan je toekomst maakt jongeren bewust van de keuzes die gemaakt moeten worden voor nu en later. Het helpt hen bij het inrichten van hun loopbaan...

→ Bekijk dit lesidee


Ik en Geld 2013

Nederlandse jongeren hebben steeds meer geld te besteden. Maar ze hebben ook steeds vaker schulden, en hoe ouder je wordt hoe meer financiële verantwoordelijkheid je krijgt. Maar waar, wanneer en hoe doe je de benodigde kennis en vaardigheden op? Het afgelopen jaar heeft de Nederlands Vereniging van Banken i.s.m. Codename Future het lespakket ‘Ik en Geld’ ontwikkeld. Momenteel wordt het lespakket geupdate en vanaf half mei tot en met oktober kunt u kennismaken met het vernieuwde pakket.

→ Bekijk dit lesidee


Verschillende projecten voor het voortgezet onderwijs

Onderstaand een oproep om kosteloos deel te nemen aan verschillende projecten voor het voortgezet onderwijs. Aantrekkelijk duurzaam In samenwerking met het ministerie van EL&I biedt Codename Future verschillende projecten rondom het thema duurzaamheid. Hiermee kunnen uw leerlingen op aantrekkelijke wijze kennismaken met het thema duurzaamheid aan de hand van verschillende onderwerpen. Onderwerpen Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere streekproducten, gezonde...

→ Bekijk dit lesidee


IDEALS is een project waarbij leerlingen actief aan de slag gaan met het thema ontwikkelingssamenwerking

Het project bestaat uit 6 interactieve stappen; · Stap 1 Hoe groot is jouw wereld? Leerlingen verdiepen zich in het thema ontwikkelingssamenwerking? Wat is het en wat hebben ze er mee? · Stap 2 Hoe zit dat, met rijk en arm? Hoe zijn rijkdom en armoede over de wereld verdeeld? Wat is de verklaring van dit verschil? · Stap 3 Is er iets aan te doen? Hoe kunnen mensen elkaar helpen? Welke organisaties zijn er? Leerlingen bedenken welke organisatie...

→ Bekijk dit lesidee


Een project over financiele bewustwording van jongeren

Een project over financiële bewustwording van jongeren De Belastingdienst maakt het voor 5 scholen in Nederland mogelijk om dit schooljaar kosteloos deel te nemen aan het project de Belastingdienst. Het project in het kort; Meer informatie op http://belastingdienst.codenamefuture.nl/ De Belastingdienst, Financiële bewustwording Tijdens dit project komen leerlingen op een positieve manier in aanraking met de belastingdienst, leren...

→ Bekijk dit lesidee