Wat betekent Local SEO?

Wil je meer aandacht creëren voor jouw onderwijsinstelling? Kijk eens naar de mogelijkheden met Local SEO! Onder Local SEO verstaan we zoekmachine optimalisatie (bijvoorbeeld in Google) gericht op een specifieke locatie of regio. Het is het verschil tussen “Muziekschool” en “Muziekschool Leiden”. Local SEO is een belangrijk onderdeel van SEO teksten en het helpt de internetgebruikers aan regionale informatie. Heb jij een zaak die zich richt op een bepaalde regio, of zelfs een bepaalde woonplaats, dan mag local SEO echt niet ontbreken aan jouw marketingstrategie. Je wordt beter zichtbaar in de zoekmachine, zoals Google of Bing, en dat is wat natuurlijk de bedoeling is. Vind je het allemaal maar een hoop gedoe na het lezen van dit artikel? Je kan meer informatie vinden op Kennisbank van CliQi.

Hoe belangrijk is local SEO voor jouw bedrijf?
Local SEO is een van de belangrijkste methode om de zoekmachine te optimaliseren. Dat heeft de volgend redenen:
• Zoekmachine algoritmen: grote zoekmachines besteden veel aandacht aan local SEO, Google is daar één van. Voor hen ligt de nadruk op zoveel mogelijk relevante informatie voor de internetgebruiker. Als bijvoorbeeld iemand met de auto met pech staat, is het belangrijk te weten of er een garage in de buurt is waar de klant heen kan voor hulp of reparatie.
• Mobiele voice zoekopdrachten: er worden steeds meer voice opdrachten gegeven en dit blijft alleen maar stijgen. De voice opdrachten worden het meest op een telefoon gegeven door mensen die onderweg zijn. Richt je op local SEO en je bent beter voorbereid op deze trend.
• Relevante bezoekers: Je trekt meer bezoekers aan die al op zoek zijn naar jou. Is iemand op zoek naar een garage en jij staat bovenaan, dan heb jij er een klant bij.

Google Maps
Zoals je ziet springt local SEO dus direct in op de geografische zoekopdrachten. Waar worden deze zoekopdrachten getoond? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Google Maps. Je ziet hier de bedrijven in de buurt die voldoen aan de zoekopdracht. De klant kan direct op Google Maps zien welk bedrijf er het dichtst in de buurt is. Aan de rechterkant van de kaart, of eronder, zie je alle informatie van het bedrijf staan wat bekend is op Google. Een klant kan erop klikken en er popt een kaart op met aanwijzingen om bij jouw bedrijf te komen. Google kijkt naar drie factoren: prominentie, afstand en relevantie.

Zorg voor de juiste en volledige info
Hoe bekend is jouw bedrijf? Google geeft bekende bedrijven voorrang. Prominentie behaal je door links toe te voegen, reviews te laten schrijven en ook door in de wereld buiten het internet naam te maken. De relevantie van een bedrijf is belangrijker dan de afstand die Google vindt bij local SEO. Hoe beter jouw bedrijf kan leveren wat een klant zoekt, hoe hoger je op de ranglijst komt. Het is dus erg belangrijk dat je de juiste, en volledige informatie van jouw bedrijf, op internet deelt. Local SEO is voor jou een echt goede manier om meer bezoekers naar jouw webpagina te halen.

VorigeLeerlingen bewust maken van duurzaamheid
VolgendeHoe vind je een goede arbeidsrecht advocaat?
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter