Wanneer het om korting gaat, ontgaat dit de Nederlandse student meestal niet. Een student heeft het over het algemeen niet al te breed. Om dan toch goed rond te kunnen komen bieden kortingsdagen zoals Singles day een mooie gelegenheid om wat goede deals binnen te halen.

De Nederlandse studenten lijken de kortingen op de Singles day van 11 november gevonden te hebben. Door het internet is het natuurlijk goed mogelijk om vanuit Nederland, achter je computer, online je slag te slaan in een Chinese webshop. Dit verkoopfeest is ondertussen ook overgewaaid naar andere landen en ook in Nederland doen steeds meer winkels mee.

Zo worden op 11 november kortingen aangeboden door verschillende winkels op verschillende producten. Hierbij valt te denken aan kleding, parfum, speelgoed en elektronica. De Nederlandse winkels, welke in het verleden wel eens mee hebben gedaan, zijn onder andere Hunkemöller, Hennes en Mauritz, Kijkshop en Douglas. Hoewel in China de kortingen kunnen oplopen tot wel 70% is het in Nederland vaak iets bescheidener. Zo werd eerder op parfum 25 procent korting gegeven en bij Kijkshop varieerde de korting per product. Bij Hunkemöller werd er symbolisch (twee maal elf) 22 procent korting gegeven en ook bij Hennes en Mauritz werd met de datum rekening gehouden door 11 procent korting te bieden. Welke winkels komend jaar op 11 november meedoen met het bieden van kortingen is altijd een verrassing tot op de dag zelf. Vaak maken de winkels die het jaar ervoor deelnamen ook dit jaar weer gebruik van Singles day.

Over Singles Day
Singles Day is overgewaaid uit China. Oorspronkelijk was het een soort valentijnsdag waarop eenzame mensen zichzelf verwenden door nieuwe spullen te kopen voor zichzelf. Tegenwoordig gaat Singles Day meer om het kopen van zoveel mogelijk spullen op het internet met hoge kortingen. Bijna alle Chinezen doen inmiddels mee aan Singles Day.