Heel veel toepassingen of apps zijn gewoon gratis beschikbaar en daar kun je gewoon mee aan de slag. Het is niet zo moeilijk als we soms denken om vernieuwingen door te voeren en nieuwe toepassingen in te zetten in het onderwijs. Dit is één van de conclusies die Michel van Ast (onderwijskundige betrokken bij Het Leren van de Toekomst) trekt over het project. En Eric Besselink van Iselinge ‘loves it when a plan comes together’ als we hem vragen hoe het gaat. We zijn immers halverwege met Het Leren van de Toekomst, dus wat is de tussenstand?

Uitdagingen en leerpunten
Het Leren van de Toekomst kenmerkt zich door de inzet van nieuwe toepassingen in het onderwijs, maar draait uiteindelijk om het vergroten van innovatiekracht en wat zo’n proces betekent voor de docent. Komt dit voldoende uit de verf? Lukt het om ook de studenten van de Pabo mee te krijgen en hoe regelt Iselinge een project waarbij geëxperimenteerd wordt met 9 onderwijsvraagstukken en soms meerdere toepassingen per vraagstuk?