Namen van je Facebookvrienden verwerkt in schoolopgaven

Wifi bij McDonalds, NS-stations, ecosystemen en een bandrecorder uit 1978. Ze kwamen allemaal aan bod in het verhaal dat bezoekers van Inspireren, Innoveren en Doen! onlangs voorgeschoteld kregen van Michael van Wetering. Het thema van zijn bijdrage was Leren Overal waarbij Michael uitgebreid inging op formele en informele leeromgevingen. Ook het spanningsveld tussen de wens van borging en structuur aan de ene kant en laagdrempeligheid van leeromgevingen aan de andere kant werd besproken.

Facebookvrienden en Twitter

Deze omgevingen kunnen elkaar aanvullen of zelfs versterken. Bijvoorbeeld door namen van Facebookvrienden te verwerken in schoolopgaven om opdrachten beter te laten aansluiten bij leerlingen. Uiteraard niet voordat deze leerlingen daar zelf toestemming voor hebben gegeven. Een docent uit de zaal illustreert het gebruik van het informele Twitter: Ik gebruik een professioneel Twitteraccount voor communicatie met mijn leerlingen. Op e-mail krijg ik nooit respons, op Twitterberichten wordt in 2 minuten gereageerd. Bekijk het hele verhaal van Michael (36 minuten).

VorigeOpleiding ouders toch geen factor in beoordeling opbrengsten
VolgendeHoe?Zo! Sturen op ict-projecten
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter