Op deze blog heb je al eerder kunnen lezen over gamification als veelbelovende ontwikkeling voor het onderwijs. Maar behalve kijken naar ontwikkelingen, willen we er natuurlijk ook graag deel van uitmaken. Daarom gaan we op 5 en 6 oktober met een aantal gameontwikkelaars, docenten en leerlingen aan de slag met het bedenken van nieuwe gamification-concepten voor het onderwijs. Tijdens deze 'hackathon' strijden de deelnemers in teams tegen elkaar in een race vol badges, challenges en leaderboards.

Tijdens de hackathon kun je de teams online volgen en zelfs invloed uitoefenen op het resultaat. De teams posten hun tussenresultaten op Twitter en op een Facebookpagina, waarop je ze extra bonuspunten kunt geven met likes, retweets en reacties. Bij de start van de hackathon geven we je via deze blog en via Twitter meer informatie over hoe je de hackathon via sociale media kunt volgen en wat je voor de teams kunt doen.

Je kunt ook live aanwezig zijn bij de eindpresentaties en prijsuitreiking van de hackathon. Die vinden plaats op zaterdag 6 oktober om 14:00 (tot ongeveer 16:00). De presentaties vinden plaats op De Verdieping van Kennisnet (routebeschrijving). We heten jullie graag welkom! Om een indicatie te hebben van het aantal bezoekers vragen we je om je geheel vrijblijvend op te geven. Dat kan door een reactie te plaatsen op deze blogpost of per e-mail.

VorigeStem van het Onderwijs de uitslag en de vervolgstappen
VolgendeMeld je aan voor regeling toepassing ict in onderwijs
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter