Les 2.0, het nieuwe digitale leermiddel voor het voortgezet onderwijs, heeft de IPON Award 2011 gewonnen voor het beste softwareproduct voor het voortgezet onderwijs. De voorzitter van de jury, Louis Hilgers, maakte op woensdag 13 april de winnaars bekend tijdens de eerste dag van de IPON 2011, de jaarlijkse vakbeurs op het gebied van onderwijs en ICT.

Les 2.0 (www.les20.nl) is een digitaal leermiddel waarbij scholen en erfgoedinstellingen samen digitaal leermateriaal ontwikkelen, als aanvulling op bestaande lesmethodes of als vervanging ervan. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de expertise van docenten, educatieve medewerkers van musea/archieven en onderwijskundigen. Uitgangspunt is dat in het lesmateriaal de gedigitaliseerde bronnen van de erfgoedinstellingen (video, afbeeldingen, artikelen) worden toegepast. De bronnen zijn afkomstig van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, Museum Volkenkunde, Rijksmuseum voor Oudheden, Naturalis, Eye Film Instituut Nederland en het Nationaal Archief. Les 2.0 is direct bruikbaar voor digitale schoolborden en eenvoudig te bewerken. Lesplannen van Les 2.0 staan dicht bij de onderwijspraktijk en sluiten aan bij eindtermen en examenprogramma's.

Met de IPON Awards beoogt de organisatie en jury dat ict-bedrijven die zich richten op het onderwijs, worden bestempeld met een kwaliteitsmerk. Zo kan het onderwijs zien dat het bedrijf zich onderscheidt in innovatie, kwaliteit en originaliteit.

www.les20.nl
www.ipon.nl

VorigeMeer aandacht geschiedenis en burgerschap in basisonderwijs
VolgendeVeilig internetten met Google
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter