Strategieën voor het verbeteren van de verkoop via e-commerce door middel van productafbeeldingen

Online winkelen is handig en miljoenen mensen zijn er dol op. Er zijn echter altijd risico's aan verbonden. De belangrijkste is dat mensen niet krijgen wat ze denken dat ze zullen krijgen.

Helaas kun je bij online winkelen het product niet fysiek aanraken om de kwaliteit ervan te controleren. Dat is de reden waarom de meeste online shoppers vertrouwensproblemen hebben en alleen kopen bij gerenommeerde winkels.

Heeft u een nieuwe online winkel geopend? Wilt u dat mensen uw merk ook vertrouwen? Wilt u de omzet van uw e-commerce winkel een boost geven? Als u op een van deze vragen ja heeft geknikt, moet u uw tijd, geld en moeite investeren in productafbeeldingen. Het is belangrijker dan wat dan ook. In feite is dit de meest cruciale factor waarmee shoppers rekening houden voordat ze op de knop 'nu winkelen' drukken.

In deze blog leren we hoe we kwaliteit kunnen laten zien, verlangen kunnen aanwakkeren en uiteindelijk de verkoop kunnen stimuleren door middel van productafbeeldingen. Laten we eerst eens kijken wat het is en welke invloed dit heeft op e-commerce winkels!

Wat zijn productafbeeldingen?

Productafbeeldingen zijn in feite de visuele weergaven van producten in de e-commercewereld. Omdat kopers het product niet fysiek kunnen aanraken om de kwaliteit, het uiterlijk en de kenmerken ervan te controleren, halen ze deze informatie uit productafbeeldingen. Daarom spelen deze een cruciale rol bij het beïnvloeden van de aankoopbeslissingen van kopers.

Binnen de e-commerce vormen uw productafbeeldingen de etalage van uw winkel. Daarom moet het een aantal goede eigenschappen bezitten om klanten aan te trekken, een goede eerste indruk achter te laten en hen te overtuigen uw producten te kopen.

Welke voordelen hebben goede productafbeeldingen voor online winkels?

Goede productafbeeldingen kunnen een cruciale rol spelen in het succes van een online winkel. Dat is de reden waarom de meeste merken een groot deel van hun geld investeren in productafbeeldingen. Ze weten dat deze investering hen grote voordelen zal opleveren.

Dit is wat goede productafbeeldingen voor u kunnen betekenen!
• Bouwt vertrouwen op
Vergroot de klantbetrokkenheid
• Verbeter conversies
• Verminder het rendement
• Verbeter het merkimago

Effectieve strategieën om de verkoop te verbeteren via productafbeeldingen

Nadat we hebben besproken wat het is en hoe het online winkels ten goede komt, is het nu tijd om tot het belangrijkste punt te komen. Hier zijn 8 van de beste strategieën voor productafbeeldingen waarmee u uw ambities werkelijkheid kunt maken!

1. Ideeën krijgen van concurrenten

Onthoud dat in de zakenwereld; concurrenten zijn vaak de grootste leraren. Ze leren je lessen die je anders niet kunt leren. Bovendien kunnen ze ook uw bedrijfs- en marketingstrategieën verfijnen. Bezoek dus regelmatig hun winkels en analyseer ze om te ontdekken welke strategieën voor u kunnen werken.

Wanneer u hun websites bezoekt, analyseert u de productfoto's en krijgt u goede ideeën. Dit zal uw productafbeeldingen verbeteren en u helpen de hemel in de kortst mogelijke tijd te bereiken.

Als uw concurrenten niet creatief genoeg zijn en u geen goede ideeën van hen krijgt, hoeft u zich nog steeds geen zorgen te maken. In dit geval kunt u een geavanceerde hulpmiddel afbeelding zoeken gebruiken. Upload daar gewoon uw productfoto en op afbeelding zoeken; binnen enkele ogenblikken heeft u onbeperkte productfoto-ideeën.

2. Gebruik meerdere hoeken

Als het om productafbeeldingen gaat, ga dan altijd verder dan een enkele opname. In feite is het uploaden van een enkele opname een vergissing, omdat dit een verkeerde indruk kan achterlaten bij potentiële kopers.

Bovendien is één enkele opname niet altijd voldoende om kopers van alle benodigde informatie te voorzien. In plaats daarvan blijven ze gissen naar de kwaliteit en functionaliteit van het product.

Wat er ook gebeurt, upload altijd meerdere foto's van uw producten en leg ze allemaal vanuit verschillende hoeken vast. Deze praktijk kan u helpen productdetails effectief te communiceren en de aankoopbeslissingen van klanten te beïnvloeden.

3. Investeer in hoge kwaliteit

Om een uitstekend merkimago op te bouwen en meer conversies te genereren, moet u ervoor zorgen dat al uw foto's van hoge kwaliteit zijn. Hoogwaardige en gedetailleerde foto's laten altijd een goede indruk achter bij potentiële kopers, omdat ze het product gemakkelijk kunnen analyseren en de sterke en zwakke punten kunnen vinden.

Wanneer u foto's naar uw onlinewinkel uploadt, zorg er dan voor dat ze gedetailleerd en van hoge kwaliteit zijn. Daarvoor kunt u professionele fotografen en ontwerpers inhuren. Als u niet geïnteresseerd bent in hun diensten, overweeg dan om te investeren in een professionele camera. Het kan u helpen uitstekende foto's te maken die uw foto's nog meer pit kunnen geven.

4. Blijf consistent met branding

Met behulp van productafbeeldingen moet u niet alleen uw producten, maar ook het merk onder de aandacht brengen. Over het algemeen richten veel nieuwe merkeigenaren zich niet op branding en verwaarlozen ze deze volledig. Deze fout mag u echter niet maken. Anders kunt u veel leads genereren, maar slaagt u er niet in een goede band met uw klanten op te bouwen en de merkloyaliteit te bevorderen.

Zorg er daarom voor dat u consistent blijft met branding als het gaat om productfoto's. Deze praktijk kan u helpen de ruis te doorbreken en mensen kunnen uw producten zelfs op drukke markten herkennen.

5. Gebruik een eenkleurige achtergrond

Veel eigenaren van e-commercewinkels kiezen voor veelkleurige achtergronden voor productfoto's. Het is een goede aanpak, maar alleen in beperkte gevallen. Het werkt alleen met sommige producten. Gebruik geen veelkleurige achtergrond tenzij deze een aanvulling vormt op uw producten. Anders zal het de werkelijke schoonheid van uw producten verpesten.

Aan de andere kant verfraaien effen achtergronden de producten en bieden ze vele andere voordelen. Een effen achtergrond kan bijvoorbeeld de focus op het product vergroten, veelzijdigheid tonen, het product een professionele uitstraling geven en het bewerken veel gemakkelijker en sneller maken.

6. Optimaliseren voor mobiele apparaten

Naast het scrollen door sociale media-feeds, het spelen van games en het bekijken van rollen en video's, gebruiken mensen hun mobiele apparaten tegenwoordig ook voor veel andere doeleinden. Veel mensen kopen producten in online winkels via hun mobiele apparaten. Daarom moet u foto's optimaliseren voor mobiele apparaten.

Als u geen responsieve foto's gebruikt, kunt u geen mobiele gebruikers aantrekken en veel leads en conversies verliezen. Zelfs Google toont geen mobielvriendelijke websites aan mobiele gebruikers. Wilt u mobiel verkeer behouden? Optimaliseer vervolgens voortdurend uw productfoto's voor mobiele apparaten.

7. Gebruik de beste SEO-praktijken

Om de verkoop en conversies te stimuleren, optimaliseert u alle afbeeldingen die u naar uw foto's uploadt. Als uw foto's perfect zijn geoptimaliseerd volgens de richtlijnen van Google, zal uw website hoger scoren ten opzichte van de door u geselecteerde zoekwoorden. Uiteindelijk zul je meer organisch verkeer krijgen.

Als u productfoto's wilt optimaliseren, zorg er dan voor dat u de bestandsgrootte optimaliseert, bijschriften toevoegt, de juiste afmetingen kiest, alt-attributen optimaliseert, sitemaps voor afbeeldingen gebruikt, het juiste afbeeldingsformaat selecteert, enz. Samen kunnen al deze dingen u helpen foto's te optimaliseren en uitstekende foto's te maken. Reacties van zoekmachines.

8. Maak gebruik van korte video's

Productafbeeldingen zijn niet beperkt tot stilstaande beelden. Het is een visuele weergave. Visuele representatie omvat afbeeldingen, animaties, gifs, video's, enz. Voor een betere impact en meer conversie moet je dus zoveel mogelijk bronnen gebruiken, vooral korte video's. In de loop van de tijd worden korte video's steeds populairder onder internetgebruikers. Het is het meest geconsumeerde type-inhoud online geworden.

Vanwege hun populariteit zijn veel online winkels ze gaan gebruiken om hun producten te promoten. Bovendien laten korte video's producten perfect zien en helpen ze mensen adequate informatie te krijgen over de kenmerken, functionaliteiten, kwaliteit, enz. van een product. Om de conversies te verbeteren, kunt u korte video's gebruiken. U zult zeker een geweldige respons krijgen van uw doelgroep.

Conclusie

In de e-commercewereld zijn productafbeeldingen van groot belang. Het kan uw winkel maken of breken. Daarom moet u altijd voorzichtig zijn en nooit compromissen sluiten.

VorigeStickers ontwerpen als beloning voor goed gedrag bij kinderen
VolgendeOntdek wat er bij jou in de bodem verborgen is tijdens de Nationale Archeologiedagen
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter