Zo maak jij jouw flyeractie meetbaar

Flyeren is leuk, maar één van de belangrijkste onderdelen wordt nog wel eens over het hoofd gezien: het meten van de effectiviteit van de flyercampagne. Door te meten kun je bepalen of een flyer campagne succesvol is geweest. Je maakt inzichtelijk wat het heeft opgeleverd. In deze blog geven we je enkele tips over hoe je jouw flyer campagne meetbaar kunt maken.

Zorg ervoor dat men actie onderneemt

We raden je altijd aan om de ontvanger/lezer van jouw flyers aan te zetten tot een bepaalde actie. Verwerk bijvoorbeeld een kortingscode op jouw flyer of plaats een aanbieding op de flyer waar je alleen gebruik van kunt maken wanneer je de flyer inlevert. Op deze manier kun je bijhouden hoeveel mensen daadwerkelijk actie ondernamen na het ontvangen van de flyer.

Vermeld daarnaast ook een call to action op de flyer waarmee je de urgentie van het ondernemen van actie extra benadrukt. Bijvoorbeeld "op=op", "vol=vol", of "slechts ... dagen geldig". Door ze het gevoel te geven dat je ook achter het net kunt vissen, is de kans groter dat er direct actie wordt ondernomen.

Zorg voor een vooropgesteld doel

Het meetbaar maken van de flyer campagne is een absolute must, maar vergeet daarbij ook niet om vooraf na te denken of wat je er exact mee wilt gaan bereiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een x-aantal (extra) bestellingen of een bepaald aantal (nieuwe) websitebezoekers. Op deze manier heb je een doelstelling en dus iets om naar toe te werken. Het wel of niet behalen van deze doelstelling bepaalt uiteindelijk het succes van jouw flyercampagne. Controleer ook regelmatig de voortgang van je campagne! Zo kun je waar nodig nog bijsturen om de uiteindelijke doelstelling alsnog te kunnen behalen.

Door bovenstaande tips toe te passen kun je het succes van jouw flyer campagne effectief meten. Heel veel succes!

VorigeZevenduizend Nederlandse kinderen zeggen dat gemeen gedrag online er “nu eenmaal” bij hoort
VolgendeSoeperchef: educatief programma voor basisscholen
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter