Support voor docenten en bèta onderwijs

De uitdagingen in het onderwijs voor schoolleiding, docenten en leerlingen zijn groot. Les, deels in de klas en deels op afstand. Toetsen op afstand of in grote ruimten. En het centraal examen voor havo/vwo met aanpassingen. Technologie helpt leerlingen, studenten en docenten daarbij.
Als technologiepartner voor de bètavakken, geeft Texas Instruments in samenwerking met het docentennetwerk Teachers Teaching with Technology, op veel manieren ondersteuning. In maart en april met 45 minuten Webinars, die direct ingezet kunnen worden als lesmateriaal.

Voor docenten en aankomend docenten
In maart en april staan vier Webinars van 45 minuten open voor vrije inschrijving. Ieder onderwerp levert direct toepasbaar lesmateriaal op. Online en actueel lesmateriaal is belangrijk nu het onderwijs deels online, deels live plaats vindt. Het docentennetwerk T³ Benelux stelt getest lesmateriaal beschikbaar.

Programma - onderwerpen maart en april 2021
Dinsdag 23 maart van 19:00 – 19:45 uur: Computational Thinking met Python in de wiskundeles
Dinsdag 30 maart van 19:00 – 19:45 uur: Er zit muziek in wiskunde en bètavakken
Dinsdag 6 april van 19:00 – 19:45 uur: Python in de wiskundeles
Dinsdag 13 april van 19:00 – 19:45 uur: Vuilnis als technisch onderwerp

Deelnemen
Deelname kost niets, alle deelnemers ontvangen getest lesmateriaal om toe te passen.
Docenten kunnen alleen inschrijven of samen met collega’s.
Inschrijven kan via: resources.t3nederland.nl/webinars

Computational Thinking en de Python Challenges
Later dit jaar komen er nog drie nieuwe onderwerpen aan de orde:
- Meet-, stuur- en regelsystemen voor bijvoorbeeld afvalverwerking en hernieuwbare energie
- Interdisciplinaire projecten in de klas of als profielwerkstuk
- Algoritmische structuren en logisch redeneren met BBC micro:bit

Programmeren, coderen met Python, staat enorm in de belangstelling. De deelname aan het Python bootcamp eerder dit schooljaar was groot. Ondertussen wordt door leerlingen gewerkt aan het programmeren van kunst voor hun deelname aan de codeerwedstrijd Mathe-Magische Kunst.
Voor het komende schooljaar hebben we een serie Python-challenges gepland. Met die challenges kunnen docenten direct Computational Thinking implementeren in de lessen.

VorigeBinnenhof online onderwijs
Volgende14 maart: Lijsttrekkers te gast in studio van het NOS Jeugdjournaal
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter