Op het 2de Nationaal Congres Pesten op 30 oktober in Nieuwspoort, Den Haag, staan de jongeren op het podium. Zij presenteren de nieuwe campagne #sharegeenshit en bieden deze aan de Kinderombudsman aan.
De campagne richt zich op ‘omstanders’; hen wordt opgeroepen om niet mee te werken aan pesten, door geen pestberichten of nare foto’s en filmpjes te retweeten, te liken en te sharen.

De campagne #sharegeenshit bestaat uit:
• Brochure met vele tips tegen pesten, voor ouders, leerlingen en scholen – te downloaden via: www.mediaenmaatschappij.nl
• PestThermometer, waar scholen kunnen nagaan met welke woorden hun leerlingen worden gepest
• Campagnefilmpje gemaakt door Media College Amsterdam i.s.m. Nationale Academie voor Media en Maatschappij (beschikbaar vanaf 30-10-2014)
• Nationaal Congres Digitaal Pesten, 30 oktober a.s. Thema: Pesten? Jongeren lossen het zelf wel op!
• U vindt alle content via: www.mediaenmaatschappij.nl

Achtergrondinformatie:
De Nationale Academie voor Media & Maatschappij is een idealistisch instituut dat beoogt burgers te ondersteunen bij het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en mentaliteit met betrekking tot relevante mediaontwikkelingen.

VorigeKamerdebat over pesten uitgesteld
VolgendeAfsluiting van de InnovatieImpuls Onderwijs
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter