Pabo Iselinge is dit jaar het avontuur aangegaan van Het Leren van de Toekomst. Tijdens dit experiment onderzoekt Iselinge hoe nieuwe mediale mogelijkheden antwoorden kunnen geven op verschillende onderwijsvraagstukken. Dit zijn vragen die leven bij de 8 Pabo-docenten die deelnemen aan het experiment. Het is de bedoeling de nieuwe mogelijkheden en toepassingen ook op te nemen in het curriculum van de Pabo. Zo raken de leerkrachten van de toekomst bekend met innoveren met ict en kunnen zij dit blijven doen wanneer zij zelf voor de klas staan.

Inspireren en verdiepen

Uitgangspunt bij de toepassingen is dat ze voor de studenten, de basisscholen waarop zij stage lopen en voor de kinderen op de opleidingsscholen inspirerend moeten zijn en dat ze het leren moeten verdiepen. Eric Besselink, beleidsmedewerker Innovatie bij Iselinge zegt: "De Pabo kan een belangrijke rol spelen in het innovatiehongerig maken. Voor ons is het erg belangrijk dat studenten, leerkrachten en docenten samen de innovaties verkennen en van elkaar leren."

Ben je benieuwd welke onderwijsvraagstukken er leven bij Iselinge, hoe deze Pabo op zoek gaat naar antwoorden en wat dit betekent voor het docententeam? Eric vertelt er alles over samen met collega Rianne Tolsma (docent en projectleider) op 15 november tijdens De Onderwijsdagen.

Meer informatie en inschrijven voor De Onderwijsdagen.

Alles over Het Leren van de Toekomst

VorigeInternet der Dingen plek in technisch onderwijs
VolgendeScholen benaderd door scholengidsen
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter