Zoals al eerder aangekondigd, doe ik mee aan het project 21 learners of the 21st century. In dit project zijn 21 jongeren actief om uit te zoeken wat de 21st century skills zijn en wat deze precies betekenen in Nederland. We worden samen gezet met professionals uit de industrie, schoolleiders, en tot slot de beleidsmakers om te praten over hoe we het onderwijs in Nederland kunnen aanpassen zodat het meer aansluit op de tegenwoordige maatschappij, die toch de laatste tijd erg verandert.

Zo komen er nieuwe banen bij, waarvoor geen opleidingen zijn. Aangezien er nog weinig waarzeggers bestaan die met enige zekerheid kunnen zeggen hoe de toekomst er uit gaat zien, zijn de skills geïdentificeerd in een vooronderzoek uitgevoerd door de universiteit Twente.

Onze meest recente opdracht was om een filmpje te maken in een groepje van 3 learners over 2 skills, en uit te leggen wat deze skills zijn, en wat ze in de praktijk betekenen. Voor ons betekende dit dat we probleemoplossend vermogen en creativiteit mochten uitleggen, wat toch wel skills zijn waarover we beschikken.

Al snel vlogen de ideeën in het rond. We zijn bij elkaar gekomen en hebben binnen een dagje het filmpje gemaakt. Wat ik tof vind aan het maken van dit filmpje is dat iedereen gebruikt waar deze goed in was. Waar de een zeer creatief was met oplossingen bedenken, was de ander weer erg goed met cameratechniek, en kon weer een ander erg goed bewerken. Misschien is het in dit geval ook een typisch voorbeeld van samenwerken, het 1+1+1=4 voorbeeld. Het filmpje valt hieronder te bewonderen.

VorigeJongen van dreigtweet naar andere school
VolgendeBas Haring Help kinderen om vragen te stellen
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter