Waarom moeten we goed leren spellen? Wat is de functie en het nut van schrijven en schrijfvaardigheid? Wanneer gebruik je geschreven taal en waarom? Het is zinvol om na te denken over het belangrijkste doel van spellingvaardigheid, want het uiteindelijke doel is dat leerlingen zich kunnen redden in onze geletterde maatschappij.

Over deze spellingvaardigheid schreef Monique Krings, logopedist / master SEN dyslexiespecialist van Adelante Audiologie & Communicatie twee artikelen: 'Zo wordt het kind een spellingexpert!'.

Monique: "Schrijven en schriftelijk reageren, blijft een prominente rol spelen. Zo zien we door de opkomst van allerlei sociale media dat het versturen van en reageren op berichten een belangrijk tijdverdrijf is. De volgende vraag dringt zich dan op: ‘Hoe bouw je die transfer in binnen de dyslexietherapie?’ In twee artikelen geef ik een werkwijze die binnen de setting van onze zorggroep een positief resultaat heeft opgeleverd en met dit artikel hoop ik dat andere kinderen met dyslexie van deze werkwijze kunnen profiteren. In het eerste artikel beschrijf ik het ‘Waarom’ en in het tweede artikel het ‘Hoe’.

Wilt u meer weten en op een interactieve manier aan de slag gaan met het werken met spontane schrijfproducten om de transfer van oefenstof naar vrije schrijfproducten te verbeteren? Het is mogelijk om via Adelante een lezing of workshop “Leren schrijven met meer plezier!” te volgen. Wij komen ook graag naar jullie locatie voor het geven van een workshop of lezing. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Monique Krings.

Auteur: Monique Krings – Heussen, werkzaam als dyslexiespecialist voor Adelante-Zorggroep
Bron: www.adelante-zorggroep.nl

VorigeDuurzaam op school
VolgendeLandelijk onderzoek naar seksuele gezondheid jongeren: Jongeren beginnen later aan seks
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter