Jongeren ontwerpen mee aan de bibliotheek van de toekomst

Amsterdam daagt jongeren uit om mee te denken over de toekomst van hun eigen stad. In samenwerking met Microsoft, Minecraft Education en de C40-steden, lanceert Amsterdam de 'Schools Reinventing Cities' challenge. Het eerste landelijke programma dat jongeren betrekt bij het ontwerpen van duurzame en innovatieve oplossingen voor de gebouwen van morgen. Burgemeester Halsema roept jongeren op om een ontwerp te maken voor de nieuwe bibliotheek van de toekomst die zal worden gebouwd in Amsterdam Zuidoost.

Bouwen aan een betere toekomst, één blokje tegelijk

Schools Reinventing Nederland is het eerste landelijke programma dat leerlingen de mogelijkheid biedt om innovatieve klimaatoplossingen te creëren in de blokkerige wereld van Minecraft Education. In samenwerking met de C40-steden, een wereldwijd netwerk van burgemeesters van 's werelds toonaangevende steden die verenigd zijn in actie om de klimaatcrisis aan te pakken. In Nederland zijn zeven steden betrokken bij het programma, waar leerlingen van verschillende scholen nadenken over duurzame en innovatieve oplossingen voor gebouwen in hun regio.

Ontwerp de bibliotheek van de toekomst

Het project heeft als doel jongeren te helpen om creatieve en innovatieve oplossingen te ontwerpen en visualiseren in de wereld van Minecraft. Onder leiding van burgemeester Halsema sluit Amsterdam zich aan bij dit project met een ontwerpopdracht voor OBA Next. OBA Next wordt de bibliotheek van de toekomst. Een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en hun talenten op een nieuwe manier kunnen ontwikkelen. Het wordt naar verwachting geopend in 2030. In Kraaiennest, Amsterdam Zuidoost. Vanaf 2 april 2024 worden jongeren aangemoedigd om hun creativiteit de vrije loop te laten en na te denken over hoe een nieuwe bibliotheek er uit kan zien. Het ontwerp moet passen bij de buurt, integreren in de groene omgeving en tegelijkertijd dienen als een dynamische culturele ruimte die de volgende generatie aanspreekt.

Vorige91% van ouders van kinderen van 0 t/m 6 jaar zet digitale media in om tijd voor zichzelf te hebben
VolgendeZwangerschapsverlof en kolven in het onderwijs
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter