Na zes succesvolle Digitale Werkplaatsen voor ondernemingen en de introductie van een online werkplaats start Google nu samen met onderwijsinstellingen een speciaal programma waarbij studenten digitale vaardigheden kunnen leren. Op basis van de inzichten die uit een proef met een studentenprogramma in Groningen kwamen, worden het komend halfjaar bij zeker veertien onderwijsinstellingen in Nederland gratis trainingen verzorgd. Studenten leren tijdens de trainingen meer over online mogelijkheden en zichtbaarheid, SEO en website analytics.

Om digitaal voorop te blijven lopen als land is investeren in digitale skills voor de toekomst cruciaal. Maar nieuwe (digitale) marketing vraagstukken zijn niet altijd aanwezig in het lesmateriaal op hogescholen en universiteiten. Daarom biedt Google Nederland in samenwerking met How & Knower en onderwijsinstellingen door heel Nederland studenten van MBO, HBO en WO een gratis leertraject aan. In dit leertraject worden studenten klaargestoomd om de nieuwe generatie werknemers/ bedrijfseigenaren te worden en daarnaast krijgen ze de kans zich persoonlijk te ontwikkelen.

Digitale vaardigheden
Minister Bussemaker van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: “Technologie is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Technologische ontwikkelingen zijn overal om ons heen en volgen elkaar steeds sneller op. Het belang van het kunnen analyseren van data neemt daardoor steeds verder toe. Ik vind het belangrijk dat elke student de kans krijgt om digitale vaardigheden te ontwikkelen en ik juich Google’s initiatief van de Digitale Werkplaats toe.”

De Digitale Werkplaats bestaat uit online lessen en gratis trainingsdagen op locatie. Deze trainingen duren 4,5 uur per module waarin theorie met praktische oefeningen wordt afgewisseld. De belangrijkste onderwerpen die behandeld worden zijn: online mogelijkheden en zichtbaarheid, SEO, SEM en website analytics. Tijdens deze trainingen krijgen studenten de mogelijkheid dieper in te gaan op de onderwerpen uit de online Digitale Werkplaats.

Online succes
Pim van der Feltz, Country Manager Google Nederland: ‘We willen studenten deze digitale vaardigheden graag meegeven, zodat ze in de toekomst effectief gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die digitalisering biedt. Deze vaardigheden kunnen ze vervolgens toepassen in de praktijk - bij een werkgever of eigen bedrijf - om online succes te behalen en groei te realiseren.”

Trijnie Faber, Dean Instituut voor Communicatie, Media & IT van de Hanzehogeschool in Groningen: “De Hanzehogeschool Groningen streeft er naar om haar studenten zo optimaal mogelijk voor te bereiden op de laatste digitale trends. Samenwerking met Google is voor ons een uitgelezen kans om studenten deze skills bij te brengen. We merkten ook dat de behoefte hier onder studenten groot is, want de trainingen zaten in een mum van tijd vol! De samenwerking met Google stelt onze studenten in de gelegenheid hun digitale skills te vergroten en zich daarmee optimaal voor te bereiden op hun toekomstige baan!’

De training zal op verschillende scholen worden aangeboden, waaronder:
• Hanzehogeschool Groningen
• NHTV Breda
• De Haagse Hogeschool
• Scholengemeenschap De Rooi Pannen
• Rotterdam Business School
• Tilburg University
• Aventus

Studenten kunnen nu al online aan de slag via g.co/studentdigitalewerkplaats. Op deze website worden ook de data en onderwijsinstellingen toegevoegd wanneer inschrijving mogelijk is.

VorigeHotel krijgt voorkeur boven school in Amsterdam
VolgendeMiljoenen voor laaggeletterden
Reacties (1)
Gebruiker
Karin Winters
26-9-2016

Mij lijkt dat digitale vaardigheden meer bevatten dan: "online mogelijkheden en zichtbaarheid, SEO, SEM en website analytics". Daar heb je wel digitale vaardigheden voor nodig.
De kop dekt dus eigenlijk de lading niet....maar misschien is dat wel SEO :-)

Laat een reactie achter