“Het is goed dat er een basiscurriculum komt”, zegt AVS-voorzitter Petra van Haren, “maar respecteer de autonomie van de school. Het is belangrijk dat scholen zelf keuzes kunnen maken, de schoolleider en het team zijn hier aan zet.”

Het voorstel van Onderwijs2032 is dat er drie domeinen aan essentiële kennis komen met thema’s die over de grenzen van de bestaande vakken heengaan. De thema’s garanderen een samenhangend aanbod met een soepele aansluiting van basisonderwijs op het voortgezet onderwijs. Engels en digitale vaardigheden krijgen een plek in het basiscurriculum. Het leren van Engels wordt essentieel vanaf groep 1 van de basisschool. Van Haren: “In de hele context is de afstemming met het voortgezet onderwijs van belang, met het accent op Engels. Engels is van belang als universele taal, ook bij ict.”

De AVS is betrokken geweest bij het tot stand komen van het advies.

Het complete bericht: http://www.avs.nl/artikelen/avsoveronderwijs2032autonomieschoolrespecteren

VorigeGebruik tablets in het onderwijs blijft stijgen
VolgendeDekker roept op te reageren op advies Platform Onderwijs2032
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter