De PO-Raad en VO-raad sporen de educatieve uitgeverijen aan sneller te digitaliseren. Dat meldt de Provinciale Zeeuwse Courant (PZC) op 27 november. De krant schrijft dat steeds meer scholen overstappen op tablet- of laptoponderwijs, maar daar is nog te weinig lesmateriaal voor.

Dankzij de nieuwe technologie moeten leerlingen in hun eigen tempo kunnen leren. „De meer getalenteerde leerlingen krijgen extra verdieping en de leerling die wat achterloopt herhaling”, zegt Paul Rosenmöller, voorzitter van de VO-raad namens beide sectorraden. „De ontwikkeling van materiaal daarvoor gaat echter nog te langzaam.”

Uitgevers erkennen de kritiek deels, maar, zegt Eric Razenberg van de Groep Educatieve Uitgevers (GEU), ze werken hard aan een inhaalslag. "Veel werkboeken werken al 'adaptief': die geven directe feedback, hints of brengen al toetsend de leerbehoefte van de leerling in kaart."

VorigeProvinciale Statenverkiezingen in de les
VolgendeDagblad van het Noorden: ‘Leren schrijven met de pen is achterhaald’
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter