Wat gebeurt er als je 20 jonge designers en ontwikkelaars 24 uur bij elkaar zet, voorzien van voldoende eten drinken, zitzakken en een inspirerende omgeving? Dat was op 18 en 19 mei te zien op De Verdieping van Kennisnet.

Ideeën omzetten naar werkelijkheid

De groep jongeren (gemiddelde leeftijd 15 jaar) werd aangevoerd door Paul de Medeiros en Yakim van Zuijlen. Zij namen het initiatief voor de 24HEI (24h Education Innovation). Doel van dit event was om te laten zien wat leerlingen in Nederland zelf vinden dat er beter kan in het onderwijs en om jongeren te prikkelen hun ideeën om te zetten naar werkelijkheid. En dat lukte!

App, game en nieuwe versie WRTS

3 teams van jonge ontwikkelaars en designers gingen enthousiast aan de slag. De concrete resultaten na 24 uur:


• een app waarbij leerlingen zelf collages kunnen maken van filmpjes, plaatjes en tekst ter ondersteuning van lesmateriaal

• een game waarbij je wint door vragen beter en sneller te beantwoorden dan je vrienden

• een competitieve variant op het bekende programma om woordjes te leren WRTS, waarbij je battles doet, wie het snelst alle antwoorden goed heeft wint


Kansen van nieuwe ict-toepassingen

Het onderwijs heeft de uitdaging in te spelen op ontwikkelingen en kansen die nieuwe ict-toepassingen bieden. 24HEI was een schoolvoorbeeld van hoe leerlingen zelf onderwijsinnovaties kunnen opstarten. Kennisnet trad daarom graag op als host voor dit event.

Lees het complete verslag van dit bijzondere etmaal door Paul de Medeiros, één van de organisatoren. Of bekijk de fotos van Frans Schouwenburg.

VorigeTentoonstelling studenten Edudelta College in gemeentehuis Barendrecht
VolgendeEnquete Vensters PO
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter