Van Snoopy tot World Warcraft, games zijn al tientallen jaren gemeengoed. Maar zijn ze ook van waarde in het onderwijs? In deze thema uitzending van de Innovatie podcast hebben we het samen met expert Thijs de Vries over gamification. Want wat is dat eigenlijk? Wat is de meerwaarde ervan in de klas en hoe moeten we ermee omgaan.

Shownotes


• Thijs de Vries: Creative Seeds

• Quest 2 Learn school in New York

• Runkeeper: gamification bij het sporten

• Strava: gamification bij het wielrennen

• TED talk: Jane McGonigal Gaming can make a better world


Bij deze aflevering zitten aan tafel: Michael van Wetering (manager Kennisnet Innovatie), Thijs de Vries (Creative Seeds), Nieske Vergunst (Kennisnet Innovatie) en Wietse van Bruggen (Kennisnet Innovatie).

Abonneren en reageren

Wil je reageren op de podcast? Heb je een vraag? Dit kan in de reacties van dit artikel of via Twitter. Abonneer je in iTunes op de Kennisnet Innovatie podcast. Zodra er een nieuwe aflevering is, wordt deze automatisch gedownload.

VorigeFunctiemix Primair Onderwijs goed van start
VolgendeWetsvoorstel onderwijs in Friese taal voor advies naar Raad van State
Reacties (0)

Er zijn bij dit artikel nog geen reacties geplaatst

Laat een reactie achter